Ποιοι είμαστε

Ποιοι είμαστε

Το επίσημο λογότυπο της Κουκουβάγιας πάνω στο τρίγωνο που απεικονίζει τη σχέση του παιδιού με τους γονείς, το σχολείο και τους ειδικούς.

Κέντρο Σχολικής Μελέτης Κουκουβάγια

Η Κουκουβάγια είναι ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος στις σύγχρονες ανάγκες αλλά και απαιτήσεις τόσο του παιδιού όσο και του εκπαιδευτικού συστήματος, ο οποίος δημιουργήθηκε από νέους εκπαιδευτικούς με εμπειρία και πολυετείς σπουδές στο χώρο της εκπαίδευσης.

Τα όνειρά μας για αυτόν το χώρο πολλά αλλά οι στόχοι μας, ακόμα περισσότεροι. Αρχικά, φροντίσαμε να δημιουργήσουμε έναν χώρο όπου η καθημερινή μελέτη της επόμενης μέρας θα γίνεται ευχάριστα, δημιουργικά, παραγωγικά και κυρίως με υπευθυνότητα.

Ο κάθε μαθητής που απευθύνεται σε εμάς ολοκληρώνει το διάβασμά και τις εργασίες του εδώ σαν να βρίσκεται σε μια γωνιά του δωματίου του. Όταν πια κλείσει η σχολική του τσάντα, είναι έτοιμος για την επόμενη μέρα, ελεύθερος να παρακολουθήσει χωρίς άγχος τις εξωσχολικές του δραστηριότητες.

Ταυτόχρονα όμως, αυτό που για μας έχει βαρύνουσα σημασία είναι το κάθε παιδί να είναι ενεργό στη μαθησιακή του διαδικασία, να εξοικονομεί χρόνο και να αποκτά βάσεις, για να ανταπεξέλθει στο άκρως απαιτητικό εκπαιδευτικό σύστημα του σήμερα. Από την πρώτη στιγμή λαμβάνουμε υπόψη μας τις δεξιότητες αλλά και τις ικανότητες του, ώστε να δομηθεί πάνω τους η νέα γνώση. Για να γίνει όμως αυτό, φροντίζουμε να έχουμε καλύψει τα γνωστικά κενά των προηγούμενων χρόνων. Στη συνέχεια, με υπομονή και επιμονή εξασφαλίζουμε μία συνεχή πρόοδο και τις απαραίτητες, γερές βάσεις για μια μετέπειτα επιτυχημένη λυκειακή πορεία.

Τέλος, επειδή για εμάς εκπαίδευση δε νοείται χωρίς δημιουργία και βιωματικό παιχνίδι, εντάξαμε στα προγράμματά μας και τμήματα ανάπτυξης δεξιοτήτων και δημιουργικής απασχόλησης για τους μικρούς μας φίλους, ώστε η γνώση να κατακτάται εμπειρικά, ελεύθερα, μακριά από αποστηθίσεις και το άγχος της σχολικής καθημερινότητας.

Προσωπικό

Το προσωπικό μας απαρτίζεται από διαφορετικές ειδικότητες με εμπειρία, εξειδίκευση και πολυετείς σπουδές στον χώρο της εκπαίδευσης.

Φωτογραφία Μαρίας Πορταράκη.

Πορταράκη Μαρία

Η Πορταράκη Μαρία, είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής Ρεθύμνου. Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Ηράκλειο. Από πολύ μικρή βρίσκεται σε χώρους φροντιστηρίων και στόχος της ζωής της ήταν να δημιουργήσει και εκείνη τον δικό της. Στο φροντιστήριο, όπου ήταν μαθήτρια, έκανε τα πρώτα της βήματα στην εκπαίδευση, στην αρχή ως γραμματέας και έπειτα ως καθηγήτρια μέχρι να βρεθεί στη Σητεία και να δημιουργήσει με τους κατάλληλους συνεργάτες τον δικό της χώρο.

Οι σπουδές της στο συγκεκριμένο τμήμα της έδωσαν την επιστημονική κατάρτιση που χρειάστηκε για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στο μέγιστο των απαιτήσεων τις οποίες επιβάλλει η εκπαίδευση του σήμερα και ειδικά στην προετοιμασία των μαθητών για το σχολείο. Ο στόχος ήταν σαφής από την πρώτη στιγμή που εισήχθη στο πανεπιστήμιο. Γι΄ αυτό όλο το πρόγραμμα σπουδών της απαρτίστηκε από αυτόν. Ακολούθησε τον Τομέα Θεωρίας και Μεθοδολογίας των Κοινωνικών επιστημών ο οποίος την εντρύφησε στην Παιδαγωγική, την Ψυχολογία και την Κοινωνιολογία. Τρεις επιστήμες βασικές για την ολιστική και ουσιαστική επικοινωνία της με τα παιδιά. Κατά τη διάρκεια των σπουδών της παρακολούθησε πολλά εξειδικευμένα εργαστήρια, συνέδρια, ημερίδες και συμμετείχε σε πολλές εθελοντικές δράσεις που την κατήρτισαν στοχευμένα στην παιδική ψυχολογία κατά τη σχολική μελέτη.

Από τότε δεν έχει σταματήσει να ανταποκρίνεται και να εξελίσσεται στις συνεχόμενες απαιτήσεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έτσι, φροντίζει να ενημερώνεται και να εκπαιδεύεται καταλλήλως σε κάθε ανάγκη η οποία της παρουσιάζεται και τη βοηθάει να εκσυγχρονίζει τη σχολική μελέτη των παιδιών με διαδραστικό τρόπο. Όλη της η ζωή μέχρι τώρα είναι αφιερωμένη στα παιδιά και την εκπαίδευσή τους.

Φωτογραφία Βασιλεία Χριστοπούλου.

Χριστοπούλου Βασιλεία

Η Χριστοπούλου Βασιλεία, γεννημένη στην Αθήνα, είναι απόφοιτος του τμήματος της Κλασσικής Φιλολογίας Αθηνών και εξειδικεύεται στις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Στο πλαίσιο της συνεχούς επιμόρφωσης και παιδαγωγικής της κατάρτισης έχει παρακολουθήσει επίσης, εξειδικευμένα εργαστήρια, συνέδρια, ημερίδες, είναι γνώστρια του συστήματος γραφής και ανάγνωσης Braille και έχει λάβει μέρος εθελοντικά σε πλήθος δράσεων που έχουν σχέση με τα παιδιά.

Το 2009 εργάστηκε σε ιδιωτικό κανάλι ενώ ταυτόχρονα υπήρξε αρθρογράφος σε εφημερίδα της εποχής. Το όνειρό της όμως πάντα ήταν ο χώρος της εκπαίδευσης και η ενασχόλησή της με τα παιδιά, αφού ως παιδί εκπαιδευτικού βρέθηκε στα θρανία από νηπιακή ηλικία. Έτσι, το 2010 ως φυσική εξέλιξη της ως τότε εκπαιδευτικής της μύησης ξεκίνησε να εργάζεται σε Κέντρα Μελέτης και Φροντιστήρια της Αθήνας, του Ρεθύμνου και της Σητείας ασχολούμενη ενεργά με παιδιά με ή χωρίς μαθησιακές δυσκολίες.

Αυτό όμως, που συνειδητοποίησε μέσα από την εμπειρία της σε αυτούς τους εκπαιδευτικούς χώρους ήταν ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες που έφταναν στη λυκειακή τους πορεία πολλές φορές αδυνατούσαν να ανταπεξέλθουν στο απαιτητικό, εκπαιδευτικό σύστημα. Γι΄ αυτό όνειρό της ήταν να δημιουργήσει έναν χώρο όπου τα παιδιά θα προετοιμάζονται κατάλληλα από τις πρώτες κιόλας τάξεις του Δημοτικού παίρνοντας τις απαραίτητες βάσεις για την μετέπειτα πορεία τους. Έναν χώρο όπου η δασκαλοκεντρική διδασκαλία δίνει τη θέση της στην ανάδειξη ιδεών, στην καινοτομία, στη δημιουργικότητα. Η τάξη μετατρέπεται σε εργαστήριο κάνοντας τη μάθηση μία βιωματική και διασκεδαστική διαδικασία. Στο πλαίσιο αυτό δεν έχει σταματήσει να διευρύνει και να αναβαθμίζει τις εκπαιδευτικές της υπηρεσίες σε εργαστήρια δεξιοτήτων όπως η Εκπαιδευτική Ρομποτική και το STEAM.

Υποστήριξη

Επειδή για μας το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό εφαρμόζονται εξατομικευμένα προγράμματα διδασκαλίας, διαμορφωμένα κατάλληλα στην προσωπικότητα του κάθε μαθητή.

Αίθουσες

Οι αίθουσες είναι κατάλληλα διαμορφωμένες για τις ανάγκες του κάθε μαθητή και την ενίσχυση της συγκέντρωσής του. Τα ήρεμα απαλά χρώματα συμβάλλουν στη συγκέντρωση ενώ οι μικρές, έντονες, ζωηρές πινελιές έρχονται να δώσουν την εγρήγορηση που χρειάζεται το κάθε παιδί για τη μαθησιακή του διαδικασία.

Περιβάλλον

Ένα ευχάριστο, καθαρό, φιλικό, ασφαλές, δημιουργικό περιβάλλον προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα του κάθε παιδιού. Μια γωνία του δωματίου του!

Εξοπλισμός

Βιβλία, βοηθήματα, σχεδιαγράμματα, εποπτικά μέσα και δικό μας παιδαγωγικό υλικό με έμφαση στις αισθήσεις, ώστε τα μαθήματα του σχολείου να γίνονται κατανοητά και ευχάριστα. Το βιωματικό μας υλικό είναι στηριγμένο στη φιλοσοφία της εκπαίδευσης Μontessori!

Συμβουλευτική

Ενημέρωση γονέων, προγραμματισμένες συζητήσεις και σεμινάρια από ειδικούς.