Δημοτικό

Εικονίδιο Δημοτικού

Δημοτικό

Καθημερινή Μελέτη Δημοτικού

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δημοτικού μελετούν όλα τα μαθήματα της επόμενης ημέρας με μέθοδο, οργάνωση, επιμέλεια και πάντα με τη σωστή καθοδήγηση εξειδικευμένων εκπαιδευτικών. Η καθημερινή παροχή μελέτης είναι επιπέδου ιδιαίτερων μαθημάτων, αφού αντιμετωπίζουμε το κάθε παιδί ξεχωριστά και η μελέτη γίνεται εξατομικευμένα με κόστος προσιτό. Τα τμήματά μας είναι ολιγομελή και οι μαθητές που συμμετέχουν στα τμήματα καθημερινής μελέτης έχουν τη δυνατότητα:

  • Να παρακολουθούν, να εντοπίζουν και να οργανώνουν οι ίδιοι τα μαθήματά τους συμπληρώνοντας καθημερινά οι ίδιοι το τετράδιο επικοινωνίας τους.
  • Να μελετούν τα μαθήματα της επόμενης μέρας ευχάριστα, δημιουργικά και με υπευθυνότητα.
  • Να αποκτούν βάσεις και δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στο άκρως απαιτητικό εκπαιδευτικό σύστημα.
  • Να αποκτούν αυτοπεποίθηση και να συμμετέχουν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία μέσα στην τάξη.
  • Να εξασφαλίζουν συνεχή πρόοδο και βάσεις για μια μετέπειτα επιτυχημένη λυκειακή πορεία.
  • Να γίνουν κυρίαρχοι της γνώσης τους μέσα από την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και τη βιωματική μάθηση.
  • Να εξοικονομούν τον ελεύθερο χρόνο που χρειάζεται ένα παιδί για παιχνίδι, εξωσχολικές δραστηριότητες και χρόνο με τους γονείς του.
  • Nα επιλέξουν ένα μάθημα στο οποίο δυσκολεύονται στο σχολείο και να διαμορφωθεί σ΄αυτό εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης ανάλογα με τις ανάγκες τους.

Στο Κέντρο Σχολικής Μελέτης Κουκουβάγια επίσης, πραγματοποιούνται μεθοδικά επαναλήψεις μέσω δικών μας ασκήσεων και κριτηρίων αξιολόγησης για την κάλυψη κενών προηγουμένων τάξεων ή ενίσχυση των μαθημάτων της παρούσης τάξης βλέποντας τον κάθε μαθητή και τις ανάγκες του ξεχωριστά!!!

Πρωτοτυπίες μας!!!

  • Η διάρκεια της καθημερινής μελέτης για το Δημοτικό είναι μιάμιση ώρα.
  • Κάθε παιδί έχει το δικό του τετράδιο επικοινωνίας στο οποίο σημειώνονται όλες οι σχολικές εργασίες της επόμενης μέρας και δίνει τη δυνατότητα σε εμάς, το γονιό αλλά και το δάσκαλο να παρακολουθούν τη σχολική επίδοση και εξέλιξη του.
  • Τα τμήματά μας είναι μεικτά και διαμορφώνονται, ώστε να εξυπηρετούν τη χημεία των μαθητών μεταξύ τους και την ανάπτυξη της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας.
  • Στο χώρο της Κουκουβάγιας βρίσκονται ειδικοί από διαφορετικές ειδικότητες του χώρου της εκπαίδευσης, ώστε να επιτυγχάνεται η ολόπλευρη προσέγγιση της μαθησιακής γνώσης.
  • Πρακτική, αυτορρυθμιζόμενη, συνεργατική και χαρούμενη τάξη βασισμένη στο Μοντεσσοριανό σύστημα εκπαίδευσης.

Καθημερινά από Δευτέρα έως Παρασκευή

Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το δείξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει.

Maria Montessori

Ορθογραφώ και Εκφράζομαι

Τα παιδιά συχνά μαθαίνουν την ορθογραφία στο σπίτι, αλλά κάνουν λάθη όταν τη γράφουν στο σχολείο. Άλλες φορές την ξεχνάνε μετά από λίγο, επαναλαμβάνουν τα ίδια λάθη ή κάνουν διαφορετικά λάθη κάθε φορά. Αυτό συμβαίνει πολλές φορές ακόμα και σε απλούς κανόνες που έχουν διδαχθεί. Το τμήμα αυτό έχει στόχο αρχικά με εύκολο και ευχάριστο τρόπο να μάθει στους μαθητές μας κανόνες ορθογραφίας, ετυμολογία των λέξεων, ιστορική και καταληκτική ορθογραφία και κατ’ επέκταση τη γραμματική και το συντακτικό, ώστε να είναι σε θέση μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα να βελτιώσουν τον προφορικό και τον γραπτό τους λόγο. Σε προχωρημένα μάλιστα τμήματα μπαίνουν οι βάσεις για το μάθημα της Έκθεσης Έκφρασης, το οποίο αποτελεί καθοριστικό μάθημα για την μετέπειτα σχολική τους πορεία και την είσοδό τους στο πανεπιστήμιο ή σε οποιοδήποτε φορέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Στόχος μας λοιπόν, είναι τα παιδιά:

  • Να μπορούν να γράφουν σωστά τις λέξεις μαθαίνοντας καλή γραμματική.
  • Να ενώνουν σωστά τις λέξεις για να μπορούν να οργανώσουν σωστά τον γραπτό τους λόγο μαθαίνοντας καλό συντακτικό.

Όλα στη ζωή έχουν μια αρχή, μια μέση και ένα τέλος για να είναι ολοκληρωμένα και συνεχή. Αυτό προσπαθούμε να διδάξουμε κι εμείς στους μαθητές μας. Άλλωστε αν δεν μάθεις να γράφεις σωστά τις λέξεις και να συντάσσεις άρτιες προτάσεις, πώς θα μπορέσεις να δημιουργήσεις μια ολόκληρη έκθεση;

κάθε Σάββατο


Λογαριάζω και Προβληματίζομαι

Οι μαθητές προχωρούν βήμα-βήμα, από το μέτρημα έως τα ανώτερα μαθηματικά και σε ακόμα πιο προχωρημένα θέματα, χωρίς τη χρήση αριθμομηχανής. Τα προσεκτικά σχεδιασμένα φυλλάδια ασκήσεων παρουσιάζουν τα νέα θέματα με τέτοιο τρόπο, ώστε οι μαθητές να τα κατανοούν μόνοι τους, ενώ ταυτόχρονα τους ενθαρρύνουν να εφαρμόζουν όσα έχουν ήδη μάθει και να λύνουν ασκήσεις που δεν έχουν ξαναδεί ποτέ. Επίσης, οι μαθητές χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τον από μνήμης λογισμό και αποκτούν αυτοπεποίθηση στην εφαρμογή των δεξιοτήτων τους στις νέες προκλήσεις. Κάθε επίπεδο του προγράμματος μαθηματικών στηρίζεται προοδευτικά στις δεξιότητες που αναπτύχθηκαν στο προηγούμενο επίπεδο, διασφαλίζοντας με αυτό τον τρόπο τη σαφή κατανόηση του εκάστοτε γνωστικού αντικειμένου και τη δυνατότητα εφαρμογής των δεξιοτήτων αυτών στην πράξη. Τέλος, δίνεται έμφαση στην ευχέρεια και στην κατανόηση της λειτουργίας των μαθηματικών πράξεων, ώστε οι μαθητές να μπορούν να επιλέγουν την πλέον αποτελεσματική προσέγγιση στην επίλυση προβλημάτων.

Η επανάληψη είναι η μητέρα της μαθήσεως και μπορεί οι βασικές πράξεις των μαθηματικών να είναι μόνο τέσσερις ( πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμός και διαίρεση ), όσες όμως, και να κάνεις ποτέ δεν είναι αρκετές για να νιώσεις τελειοποιημένος. Σε κάθε τάξη του δημοτικού μαθαίνεις κάτι νέο που έρχεται να συμπληρώσει και να συνεχίσει την ήδη υπάρχουσα γνώση. Συνεπώς, είναι απαραίτητο να είναι άρτια κατοχυρωμένη η προϋπάρχουσα γνώση για να μπορείς να την εξελίξεις μαθαίνοντας κάτι καινούριο. Στο τμήμα μας αναλαμβάνουμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αποκτήσουν τον κατάλληλο ελιγμό ώστε να γίνουν παντοτινοί φίλοι των μαθηματικών και να μπορούν πάντα να βρίσκουν τις λέξεις κλειδιά για να λύνουν τους προβληματισμούς τους.

κάθε Σάββατο


Ανάγνωση
Ανάπτυξη Αναγνωστικών Δεξιοτήτων

Η Ανάγνωση είναι ένα σύνολο σύνθετων διεργασιών οι οποίες είναι ικανές πολλές φορές να αποτρέψουν ένα άτομο απ’ το να είναι αποτελεσματικός αναγνώστης. Πολλά παιδιά από την πρώτη ήδη τάξη του Δημοτικού παρουσιάζουν αδυναμίες στις αναγνωστικές τους δεξιότητες ενώ πολλές φορές εμφανίζουν επιδεινωμένη μαθησιακή εικόνα χρόνο με το χρόνο με αποτέλεσμα κάποιες φορές να είναι αργά για παρέμβαση. Οι φτωχοί αναγνώστες μη μπορώντας να διαβάσουν μένουν πίσω από τον ρυθμό του σχολείου και αργότερα από την ακαδημαϊκή τους πορεία.

Το πρόγραμμα βελτίωσης της ανάγνωσης θέτει δύο στόχους:

Ανάπτυξη αναγνωστικών δεξιοτήτων

  • Κατάκτηση της ικανότητας του παιδιού να κατανοεί ότι ο προφορικός λόγος αποτελείται από φωνολογικές μονάδες και της ικανότητας να τις διακρίνει μέσα στη λέξη (φωνολογική ενημερότητα).
  • Κατάκτηση της ικανότητας σωστής αντιστοίχισης γραφημάτων με φωνήματα και της σύνθεσή τους με σωστή σειρά ώστε να παράγονται συλλαβές, λέξεις και προτάσεις (αποκωδικοποίηση).
  • Αναγνωστική ευχέρεια.

Αυτοματοποίηση των αναγνωστικών δεξιοτήτων

  • Σταδιακή μετάβαση από τους ήχους (φθόγγους) που αντιστοιχούν στα γράμματα.
  • Συνειδητή αποκωδικοποίηση των συλλαβών.
  • Συνειδητή αποκωδικοποίηση των λέξεων, ως την απόκτηση μεγαλύτερων ορθογραφικών μονάδων που μπορούν να αναγνωριστούν εύκολα.
  • Μετάβαση στην παραγωγή και εξαγωγή νοήματος (κατανόηση).

Οι μαθητές μέσω των εξατομικευμένων προγραμμάτων παρέμβασης αναπτύσσουν τις οπτικές και ακουστικές τους δεξιότητες, τη μνήμη, την προσοχή, την ταχύτητα επεξεργασίας και τις βασικές γνωστικές διαδικασίες που απαιτούνται για την ανάγνωση και τη μάθηση, οι οποίες είναι ο κρίκος για την ανάπτυξη των αναγνωστικών δεξιοτήτων.

Η ανάγνωση είναι μια διαδικασία μετατροπής των γραπτών συμβόλων σε φωνολογικό κώδικα, με βάση τον οποίο καθίσταται δυνατή η πρόσβαση στη σημασιολογική μνήμη για την κατανόηση της σημασίας της λέξης.

Ταυτόχρονα όμως μπορεί να είναι και μια λειτουργία άμεσης ανάσυρσης της έννοιας (που αναπαριστάνει ο γραπτός κώδικας), χωρίς τη μεσολάβηση της φωνολογικής μετάφρασης.

Κ. Πόρποδας, 2002

Παιχνίδια Συγκέντρωσης και Διαχείρισης Χρόνου

Πολλά παιδιά συχνά σε κάποια φάση της αναπτυξιακής τους πορείας μπορεί να εμφανίσουν ορισμένα συμπτώματα απροσεξίας, υπερκινητικότητας ή παρορμητικότητας. Ταυτόχρονα πολλοί γονείς παραπονιούνται ότι τα παιδιά τους διαβάζουν πολύ ώρα, αδυνατούν να ακολουθήσουν οδηγίες, διασπώνται εύκολα, δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν σχολικές εργασίες και ξεχνούν πράγματα στις καθημερινές τους δραστηριότητες.

Το πρόγραμμα Υποστήριξης και Παρέμβασης για παιδιά με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) αλλά και παιδιά, τα οποία για διάφορους λόγους αδυνατούν να κατακτήσουν δεξιότητες απαραίτητες για την ακαδημαϊκή τους πορεία, την κοινωνική τους ένταξη και τη διαχείρηση της συμπεριφοράς τους στοχεύει:

  • Ενίσχυση επιτελικών λειτουργιών.
  • Ενίσχυση συγκέντρωσης και προσοχής.
  • Σωστή διαχείριση χρόνου.
  • Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων.